Профільне навчання ЗОШ №20
Аналіз роботи щодо впровадження профільного навчання у 2018-2019 н.р.
Основною метою педагогічного колективу школи було створення умов для виявлення розвитку здібностей кожної дитини в умовах упровадження профільного навчання. Загальною тенденцією розвитку старшої школи була її орієнтація на широку диференціацію, варіативність, багатопрофільність, інтеграцію загальної та допрофільної освіти.
Школа працювала відповідно до Проекту «Профільне навчання» в школі на 2014-2019 роки. Згідно цього Проекту та відповідного навчально-методичного, матеріально-технічного забезпечено впровадження профілів навчання.
Формування допрофільних класів (основна школа)
9-Б клас – поглиблене вивчення української мови та літератури (збільшення годин інваріантної складової за рахунок варіативної складової: +3 год.(2 - з укр.мови, 1 - з укр.літ.)
Формування профільних класів (старша школа)
Клас |
Кількість учнів в класі |
Напрям |
Профіль |
Предмети, які вивчаються на поглибленому рівні |
10 |
31 |
філологічний |
українська філологія |
|
11 |
17 |
10 клас
Спецкурс «Виразне читання» (Програми курсів а вибором і факультативів з української літератури. 8-11 класи. Автор Л.М.Сипко, «Грамота», 2011)
Факультативи:
- Практикум із синтаксису української мови (Програми курсів а вибором і факультативів з української мови. 8-11 класи. Автор С.Л.Глоба. «Грамота», 2011)
11 клас
Факультативи:
- Сучасна українська література (Програми курсів і факультативів з української літератури. За заг.ред. К.В.Таранік-Ткачук «Грамота», 2011)
- Практикум із синтаксису української мови (Програми курсів а вибором і факультативів з української мови. 8-11 класи. Автор С.Л.Глоба. «Грамота», 2011)
Робота щодо впровадження профільного навчання у 2019-2020 н.р.
Упровадження профільного навчання:
10-11 клас – філологічний напрям, профіль української філології. Предмети, що вивчаються на профільному рівні: українська мова, українська література.
Факультативні курси:
10 клас – «Практикум із синтаксису української мови», «Орфографічний практикум».
11 клас - «Сучасна українська література", «Стилістика української мови».
План роботи із впровадження профільного навчання в школі
№ з/п |
Зміст заходів |
Термін |
Відповідальний |
1. |
Здійснити програмне забезпечення інваріантної та варіативної складових робочих навчальних планів (курсів за вибором, факультативів тощо). |
До 01.09 |
Сухомлінова Ю.В. |
2. |
Проаналізувати роботу методичних об’єднань вчителів школи. |
До 30.05 |
Керівники ШМО |
3. |
Провести моніторингове дослідження готовності вчителів до роботи у профільних класах |
Протягом І семестру |
Матяш О.Д. |
4. |
Проводити роботу з учнями та їх батьками з питань професійної орієнтації молоді |
Постійно |
Класні керівники, Матяш О.Д. |
5. |
Забезпечити впровадження соціально-психологічних програм, тренінгів, факультативів, гуртків щодо розвитку індивідуальних особливостей учнів і їх здібностей, нахилів, інтересів. |
За планом практичного психолога |
Сухомлінова Ю.В. Матяш О.Д. |
6. |
Проводити консультації для класних керівників щодо професійних потреб та інтересів учнів. |
Постійно |
Матяш О.Д. |
7. |
Організовувати цільові екскурсії для учнів до організацій, служб тощо. |
За планом |
Класні керівники |
8. |
Співпрацювати з громадськими організаціями щодо професійного самовизначення учнів. |
Постійно |
Класні керівники |
9. |
Вивчати кращий досвід педагогічних колективів з питання профільного навчання. |
Постійно |
Сухомлінова Ю.В. |
10. |
Аналізувати діяльність з питання профільного навчання в плані роботи школи. |
Травень 2020 р |
Сухомлінова Ю.В. |
11. |
Залучати учнів до участі в конкурсах, турнірах, олімпіадах, змаганнях та моніторинг їх результатів. |
Постійно |
Вчителі-предметними |
12. |
Поповнювати бібліотечний фонд навчально-методичною, сучасною довідниковою літературою відповідно до профілів навчання. |
Постійно |
Завідувач бібліотекою |
13. |
Проводити просвітницьку діяльність з батьківською громадськістю з метою надання допомоги у визначенні майбутньої професії дітей. |
За планом |
Класні керівники |
14. |
Проводити консультування психологом батьків учнів основної та старшої школи стосовно вивчення освітніх запитів учнів. |
Постійно |
Матяш О.Д. |